• 0

Veel gestelde vragen

Bestellen

Bestelling plaatsen

Het juiste artikel in onze webshop gevonden? Dan bent u slechts een aantal stappen verwijderd van bezorging.

1. Plaats het product in je Winkelwagen
2. Ga door naar afrekenen
3. Vul je persoonlijke gegevens in
4. Geef aan of je gelijk een account wilt aanmaken. Dit is niet verplicht.
5. Kies je gewenste betaal- en bezorgmethode
6. Ga akkoord met de algemene voorwaarden
7. Plaats de bestelling en voer je betaalgegevens in

Na bestelling ontvang je van ons, binnen enkele minuten, een orderbevestiging per e-mail. De verzendbevestiging ontvang je op de dag van verzending in de loop van de avond.

Bestelling wijzigen

Zolang de bestelling nog niet is verzonden is het mogelijk om de bestelling te wijzigen. U kunt dan contact opnemen met Sideways via 0548-201001

Bestelling mislukt

Mocht de bestelling mislukken en u vindt daarna het artikel niet meer in de webshop? Neem dan contact met ons op via 0548- 201001. Het artikel blijft enige tijd gereserveerd voor u waardoor het artikel wellicht niet meer zichtbaar is in de webshop.

Betaalmogelijkheden

Veilig betalen

Veilig betalen si belangrijk voor Sideways. De transacties die worden verricht zijn beveiligd door betaalsysteem Mollie. Alle informatie die wordt uitgewisseld voor de uitvoering van de betaling, wordt gecodeerd via het SSL-protocol. Deze gegevens kunnen niet worden opgespoord, onderschept of gebruikt door derden. Ook worden zij niet bewaard in onze computersystemen.

Betaalmethodes

U kunt uw bestelling makkelijk en veilig betalen via Ideal, Paypal, Creditcard, American Expressen Klarna. Voor Belgische klanten is het ogelijk om via BanContact en Belfius te betalen. Wij rekenen geen betaalkosten. Je bestelling wordt pas verzonden als wij je betaling hebben ontvangen.

Betalen na ontvangst

Via Klarna bieden wij Betalen Na Ontvangst aan. Na ontvangst van uw bestelling ontvangt u van Klarna een betaalverzoek. U heeft 14 dagen de tijd om de betaling te voldoen.

Ruilen en retourneren

Ruilen

Het omruilen van bestelde artikelen is voor u als klant en wij als webshop ingewikkelder dan een nieuwe bestelling plaatsen. Wil je graag een andere maat of product? Retourneer dan het oude product en plaats via onze website vervolgens een nieuwe bestelling. Het openstaande bedrag van je retourzending wordt na ontvangst gewoon aan je teruggestort. Op deze manier heb je razendsnel het gewenste product in huis en hoef je niet te wachten tot wij het product hebben omgeruild, dit voorkomt fouten en eventuele teleurstellingen.

Retourneren

U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Maakt u gebruik van het door ons meegeleverde DHL-retourlabel? Dan brengen we slecht € 5,- in rekening.

Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan Sideways geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@sidewayssports.nl of het artikel binnen 14 dagen te retourneren. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 4 dagen na ontvangst van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Terugbetaling

Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 4 dagen na ontvangst van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is. Het bedrag wordt teruggestort op de rekening waarmee u de order besteld heeft.

Garantie en klachten

Artikel defect of incompleet geleverd

Inspecteer je product na ontvangst goed. Als je product reeds defect of incompleet is bij ontvangst meld dit dan voor gebruik en zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst. Wij zullen het ontbrekende onderdeel kosteloos nasturen of in het geval van een defect kosteloos het product omruilen.

Garantie termijn

Op alle producten bieden wij de wettelijke garantie op fabricagefouten bij normaal gebruik. Dit betekent dat je het product gedurende de verwachte levensduur zonder problemen moet kunnen gebruiken. Als minimum levensduur hanteren wij 2 jaar voor al onze producten tenzij expliciet anders vermeld op de productpagina.

Garantie na 2 jaar

In sommige gevallen kan er na 2 jaar ook nog sprake zijn van garantie op fabricagefouten. Neem contact met ons op om te bespreken wat de mogelijkheden zijn.

Wat valt niet onder garantie

Een schadegeval kan en mag altijd gemeld worden. Onderstaande schadevormen vallen in de regel niet onder de wettelijke- of fabrieksgarantie.

  1. Normale slijtage van het product.
  2. Schade door impact.
  3. Schade ontstaan door incorrect gebruik, misbruik of verwaarlozing.
  4. Schade ontstaan door incorrect monteren of instellen van de bindingen.
  5. Schade ontstaan door skiliften.
  6. Gebruiksschade.
  7. Schade door wijzigingen of reparaties aan het product.
  8. Schade ontstaan door zaken die niet te maken hebben met materiaal of productie.
  9. Schade ontstaan door smeermiddelen of lijmsoorten.
  10. Defecten veroorzaakt door transport of opslag van het product.
  11. Defecten of schade veroorzaakt door onjuist gebruik of slecht onderhoud.
  12. Schade door het niet naleven van de aanwijzingen in de gebruiksaanwijzing.
  13. Schade door wijzigingen of reparaties aan het product.
  14. Eventuele schades veroorzaakt door scherpe voorwerpen, door draaien, samendrukking, vallen, abnormaal gebruik of een andere incorrecte handelwijze.

Heeft jouw schade één van bovenstaande oorzaken dan kunnen wij niet garanderen dat je probleem onder garantie wordt opgelost.

Showroom

Adres en openingstijden

We zijn gevestigd op:

Energiestraat 4A – 7442DA Nijverdal

Onze openingstijden zijn:

maandag 13:00 — 17:30
dinsdag 9:30 — 17:30
woensdag 9:30 — 17:30
donderdag 9:30 — 21:00
vrijdag 9:30 — 17:30
zaterdag 9:30 — 17:00
zondag Gesloten

Advies en service

In onze showroom bent u van harte welkom voor advies of een goede bak koffie. U kunt de artikelen bekijken, voelen en passen. Alle snowboard producten die u op onze site kunt vinden hebben we ook op voorraad in de showroom. Voor BMX artikelen geldt dat we een aantal Kenny artikelen niet op voorraad hebben in de showroom. Deze liggen in een extern magazijn.

Aanrijden en parkeren

Onze showroom is gevestigd pal naar de grote kartbaan in Nijverdal op het bedrijventerrein. U kunt bij ons gemakkelijk en kosteloos parkeren voor de deur.

Verzenden en bezorgen

Verzendkosten

Wij rekenen slechts € 2,95 verzendkosten voor bestellingen onder de € 49.95. Besteedt u € 49,95 of meer in onze webshop worden er geen verzendkosten in rekening gebracht.

Verzendwijze en levertijd

Onze standaard verzendwijze is met DHL. Bestellingen die voor 16:00 geplaatst zijn worden dezelfde dag nog verzonden. De bestelling zal dan de volgende dag, m.u.v. zondag, geleverd worden.

Tijdens het afronden van de bestelling kunt u ook kiezen om de bestelling na 18:00 te laten bezorgen. Daarnaast bieden wij de mogelijkheid om  de bestelling af te leveren bij een pakketshop.

Zending volgen

Al onze pakketten worden geleverd met een tracking code, na verzending ontvang je per mail een link naar deze code. Ook in je account kun je dit terugvinden.

Niet thuis?

Bent u niet aanwezig? Dan probeert de bezorger het bij de buren. Mocht dat niet lukken dan brengt hij het pakket bij een DHL Service Point bij u in de buurt.

De waardering van sidewayssports.nl bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 9.8/10 gebaseerd op 20 reviews.